Informacje

Krzesło profilaktyczno – rehabilitacyjne zwane klękosiadem to zdrowy i wygodny sposób siedzenia. Chroni Twój kręgosłup przed nadmiernym obciążeniem odcinka lędźwiowego występującym przy długotrwałym siedzeniu. Zapewnia odciążenie krążków międzykręgowych i zmniejszenie bólu odcinka lędźwiowego, równocześnie przyczynia się do aktywizacji całego aparatu mięśni przykręgosłupowych. Występujące tylko w naszym wyrobie uwypuklenie znajdujące się w poduszce pod kolana powoduje lekkie rozchylenie kolan, by w ten sposób lepiej odciążać krążki międzykręgowe. Uwypuklenie to zostało zastosowane w klękosiadzie po zaleceniach autorytetów medycznych biorących udział w konstruowaniu naszego krzesła.

Tajemnica prawidłowego korzystania z klękosiadu leży w prawidłowym ustawieniu wysokości siedziska i odpowiednim umiejscowieniu kolan w obrębie poduszki dolnej lub lekko poza nią, w zależności od wzrostu danej osoby. Regulacja kąta nachylenia siedziska pozwala dostosować go do różnych typów sylwetki. Ustawienie wysokości siedziska nie jest w żaden sposób określone, zależne jest od potrzeb osoby, która korzysta z krzesła. Należy tak ustawić wysokość, aby było nam wygodnie. Bardzo ważnym jest by ustawienie wysokości siedziska nie powodowało wbijania się kolan w poduszkę dolną (przy nadmiernym podniesieniu siedziska ) bowiem odczujemy ból kolan. Należy więc wyważyć optymalną wysokość, metodą prób i błędów, aż przyjęta pozycja będzie dla nas odpowiednia. Stopy powinny być ułożone pod kątem prostym w stosunku do podłoża lub luźno oparte o podłoże. Użytkowanie klękosiadu należy rozpocząć małymi krokami, aż nasz kręgosłup przyzwyczai się do innej pozycji i odczujemy wówczas komfort siedzenia.

Czas wdrażania bezstresowego używania krzesła jest różny, zależy on od indywidualnych cech osobniczych, wieku, psychiki i kondycji.